Ok. Rendben. Ez a film jó. De ez csak a végkövetkeztetés, és valójában nem volt egyszerű erre a konklúzióra jutnom. Érdemes egy kicsit boncolgatni a filmet, mert sok elgondolkodtató tanulsága van a videonak. Ugyanis ebbe a munkába bele van sűrítve kicsiny országunk reklám-szakmai betegsége is ugyanúgy, mint a le- és elfojtott kreatív tehetsége is.
Az első másodpercekben megvetően vigyorogtam, mert eszembe jutott azoknak a filmeknek az első szerelős jelenetei, amiben mikrohullámú sütőket, futócipőket, villanykapcsolókat, vagy éppen fényképezőgépeket pakolnak, rendezgetnek és állítgatnak, hogy 10-15 másodperccel később egy rövid és bravúros performanszban mondják el a márkaüzenetüket.
Koppintást, sőt klisét kiáltottam magamban ...de aztán, amikor a film végére értem, rá kellett jönnöm, hogy a cél szentesíti az eszközt, és még ha nem is túl eredeti a technika, pont erre volt szüksége a Leonak.
Stratégiázzunk egy kicsit, hogy világos legyen, miért.
Leo Burnett target group, insights és benefit
Kezdő és gyakorló, fekete vastagkeretes szemüveges, trottyosgatyás, kócos wannabe kreatívok (Béla korrekt definíciója), kiknek a munka csak egy eszköz, hogy a színpadra kerülhessenek és ott elmorzsolhassanak egy ön- és cégünneplős könnycseppet.
Leo Burnett values and personality és a differentiator
Ezek a rubrikák ugyanazt tartalmazzák: Díjakat nyerünk. Többet, gyorsabban és elismertebb fesztiválokon, mint más ügynökségek.
(A hatékonyság, a piacismeret és az ilyesfajta értékek nem kapnak helyet a pozícionálásban. Ilyen jelzőket nem péerel magáról az ügynökség. És bár az elemzés végén erre a konkrét filmre igaz lesz a két jelző, azért a napi imázsba is bele kellene szőni, mert a végén még elhisszük, hogy a cég az ügyfelek helyett öncélúan csak a zsűrinek dolgozik)
Leo Burnett RTB
A Leo folyamatosan nyer díjakat. Ha bekerülsz a csapatba (még ha csak a kispadon üldögélsz is, vagy ha a recepción kapkodod a telefont), a nyertes csapatba fogsz kerülni. Még akkor is, ha egyébként napi 12 órában használhatatlan vackokat, vagy favágó munkákat csinálsz. A díjak dicsősége, büszkesége, felsőbbrendűsége át fogja járni az egész lényed és mámorító magabiztosságot fog adni neked.
Leo Burnett brand essence
Egyetlen tiszta gondolat: KREATÍV DÍJAK.
...és valóban ezt kommunikálja a film. Nem kellenek bennfentes információk, hogy lássuk: a kreatívok toborzásánál azért eggyel fontosabb volt, hogy maga a film majd self PR kategóriában díjképes anyag legyen.
A Leo Burnett ugyanis nem szenved hiányt a kreatív álláskeresőkben, hiszen ahogy az a pozícionálás RTB részében is látható, az ügynökség nyeri a díjakat, tehát vonzó a kreatívoknak. Aztán ott van a Leo AdCamp is, ami az ifjú talentumokat hivatott kiszűrni a tömegből. És ugye az is árulkodó, hogy a filmből azonnal készült egy angolnyelvű verzió is (...persze lehet, hogy a Miami Ad School végzősei miatt ;)
Ezek után már nem lehet kérdés, hogy a film kivitelezése, elemei, üzenetei betalálnak a célcsoportnak és megmozgatja azokat. Az sem kérdés, hogy a Leo Burnett márkáját tovább építi és tovább erősíti a spot. A film után valószínűleg mindenkiben az az érzés marad meg, hogy a Leo Magyarország első számú kreatív ügynöksége. Ennek az imázserősödésnek nagy vesztese lehet a DDB és teljes feledésbe taszít olyan, egykor ünnepelt és vágyott ügynökségeket, mint pl. a Laboratory.
Az mondjuk vicces, hogy egy díjnak mindenképpen benne kellett lennie a filmben, sőt a film több snittjében is, annak ellenére hogy ennek az egynek a hangja (sok más kihagyott díjhoz hasonlóan) csak egy halk és tompa koppanás. Gondolom kitaláltátok, hogy melyik az :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése