2010. szept. 25.

Judgement Page report 1

Május elején indítottuk el a Judgement Page márkaítélő bíróság alkalmazásunkat a Facebookon azzal a céllal, hogy a közösségi térben egy, a hivatalos kutatásokat kiegészítő, de a végletekig leegyszerűsített véleménynyilvánító platformot hozzunk létre.



Az alkalmazás egyetlen vitatott pontja, hogy ha valaki nem egy vagy több meghatározott márka miatt érkezik az oldalra, akkor a véletlenszerűen feldobált márkákról akkor is ítéletet kell mondania, ha nem ismeri azokat.

Nos, azt gondoltuk, hogy ha valakinek olyan kategóriában kell vásárolnia, amiben járatlan (pl. férfiaknak a tisztasági betét) vagy olyan környezetben kell döntenie, ami a megszokottól markánsan eltér (pl. diszkontlánc saját maga kreálta márkái, vagy egy másik földrész helyi kisboltja, helyi márkákkal felszerelve), akkor valami alapján döntenie kell. Lehet, hogy a név lesz végül az, ami miatt dönt, vagy a logo grafikája, vagy a csomagolás, de végül dönteni fog. Azzal tehát, hogy nem lehet átugrani egy márkát vagy párbajt, ezt a szituációt próbáltuk szimulálni.
(pro és kontra véleményeket továbbra is várunk)

Néhány ízelítő adat a felület 5 hónapos működéséről:

  • Jelenleg 200 márka és 260 párviadal található a felületen,
  • amelyekre eddig 15 ezer szavazatot adtak le a Facebook felhasználói. 
  • A felhasználók összesen 40 új márkát és 80 új párviadalt kértek az elmúlt 5 hónapban.
  • A felhasználók által kért márkák közül mindössze két politikai összefüggésű kérést utasítottuk el. A többi kérést 24 órán belül teljesítettük.
  • Hetente átlagosan 50 user ad le legalább 1 szavazatot
  • Az ítélkezők nemek szerinti aránya: 35% nő, 65% férfi
  • A szavazók életkor szerinti eloszlása: 24-35 61%, 24 évesnél fiatalabbak 15%, 35 évnél idősebbek 24%
  • A szavazók kétharmada budapesti


Sok az érdekes eredmény, amelyek okain érdemes lehet elgondolkodni a márkatulajdonosoknak. Ezek közül válogattunk párat ízelítőként.
  •  A McCafe vs. Starbucks állása 50% - 50% miközben a McCafét csak a szavazók 43%-a szereti és nem is igazán különleges vagy változatos a kávéja.
  • A telekom szektorban nincs szolgáltató, akit szeretnének, azaz a "don't like" szavazatok száma minden esetben magasabb, mint a "like" szavazatok száma. A legrosszabb véleményt az Invitelről mondtak a szavazók. Mindössze 18%-uk ítélte pozitívan a márkát.
  • A bankok körében is hasonló a helyzet. A legrosszabb megítélése a Raiffeisen Banknak van (10% like), míg a többiekhez képest kimagaslóan jól teljesít az MKB bank (38% like) és a KésH (35% like)
  • A Kuruc.info szélsőségesen jobbos portált pont ugyanannyira szeretik és nem szeretik, mint a Stop.hu szélsőségesen bulvár magazint. Párbajuk jelenlegi állása 50% - 50%. Érdemes azon elgondolkodni, hogy ez az eredmény pozitív vagy negatív.
  • Érdekes, hogy miközben a Heineken eladásai a válság ellenére nagyon jól alakulnak, a gyengébb évet megélő Dreher 51%-kal állja a sarat a párbajban. Divat vs. íz és minőség?
  • Az is érdekes, bár talán nem meglepő eredmény, hogy a keserűbb és szofisztikáltabb Unicum jobban áll a Jagermeisterrel folytatott küzdelmében, mint az Unicum fiatalok számára fogyaszthatóbb verziója, az Unicum Next.
Az eredmények persze sosem véglegesek. A márkatulajdonosok sokat tehetnek az arányok változásáért ...pozitív és negatív irányba is.

Update

A Facebookon történt igen meggyőző diskurzusok hatására megszületett a SKIP gomb. Ne használjátok túl sokat ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése