Tipikus párhuzamos médiafogyasztó vagyok. A háttérben zümög és villog a tévé, előttem a computer, amin dolgozom, keresek, letöltök, olvasok, írok, telepítek, különféle variációkban.
Úgy egy hete épp valamelyik hármat gyúrtam a gépemen, amikoris a tévén Freddie tökéletes magyarsággal, 24 évvel a budapesti Magic Tour koncert után, újra főműsoridőben énekli a Tavaszi Szelet ...aztán pár másodpercre rá megjelenik egy T-logo.
Mivel a T-ről van szó, biztos voltam benne, hogy a világ összes pénzét primetime műsoridőre költötték és kb. 3 percen belül újra látom a spotot egy másik csatornán. No, hát annyira azért nem érintett meg a dolog, hogy őrült vadászatba kezdjek, így amikor a konkurens csatorna reklámblokkja Freddie nélkül futott le, töröltem a memóriámból az esetet.
Aztán pár nap múlva megint beleszaladtam a spotba. Ahha! Most aztán jól odafigyelek, miről is szól a reklám. Ez egy másik, hadart narrációs verzió volt.
Tavaszi szél... A tavasz netslágere... Nulla forintos internet csomagok... T-Home. Vagy mi ...mert az info felét fel sem fogtam, pedig az átlag tévénézőkkel ellentétben én át akartam venni a tartalmat.
Vakartam a fejem, miközben előttem villogott a T-Mobilos telefonom, meg a T-Kábelen érkező, T-Online előfizetésre kötött gépem. - Tényleg ennyire gyenge lenne a kreatív kapocs?
A kupac
Kezdjük a buzzgenerátor célzattal kiválasztott Mercury jelenettel. Miért is kellett ez?
Nos, azért mert a márka személyisége ilyen über-über-monumentalizmo. Mindig is szerette magát a világ legnagyobb és legerősebb telekom játékosának mutatni, legyen szó bármelyik országról.
Persze 13.000 fős, Pinkes Trafalgar sing-alongra nem telik, de azért mindig akad valami megoldás, hogy a T-Home/T-Mobile érzékeltesse: én feljebb vagyok.
A gondolat:
Tavaszi szél -> tavaszi ajánlat -> internet csomag ajánlatok, 2 hónapig nulla forintért -> netsláger ...érted, "netsláger", de most ne is beszéljünk a szóviczeskedő headline-ról, csak arról, hogy 3 logikai lépcsővel jutunk végig az üzeneten, ami pont kettővel több, mint az optimális.
Itt akár vége is lehetett volna a sztorinak és nem is írtam volna meg, ha nem kapcsolatak volna még egy kocsit a szerelvényhez. A közösségi aktivizációt. És hát milyet? A legalapabb alapot, ami már 5 éve sem volt érdekes: fotózd le magad/filmezd le magad, töltsd fel és nyerhetsz. A zsűri a többi netező, meg hogy legyen valami PR téma, van celeb zsűri is.
Persze valszeg a kreatív team és az ügyfél is érezte, hogy ez így önmagában igen gyenge lenne, és megfejelte az átlagosnál is unalmasabb nyereményeket azzal, hogy "Freddie-vel szerepelhetsz egy TV-reklámban".
Na ja. Kár hogy szerencsétlen sztárbarátunk 20 éve halott. Így aztán életem nagy pillanata egyenlő lett a "benne leszek a TV-ben" kissé alulmotiváló lehetőséggel.
Tovább is van, mondjam még?
Mondom. Mert nincs vége.
Újabb verzió került adásba. Néhány bevágás erejéig feltűnnek amatőr szereplők is, demonstrálandó a tényt, hogy az emberek bizony feltöltenek Tavaszi Szél videókat. Kár, hogy mind full HD minőségben és tökéletes világosítással készültek. Így hát annyira hitelesek a jelenetek, mint Stadler utolsó vacsora festménye, vásznon.
Felmentem a T-Home oldalára. Gondoltam, biztosan készült valami microsite is, ahol megnézhetem a feltöltéseket. Asszed megtaláltam?
Megvártam a főoldali bannert, míg előmászott benne a "netsláger", mert ugye miért is lenne az első banner az országos kampány? No mindegy. Katt a részletekre. Megérkezem az Internetes díjcsomagokhoz. Na itt már fixen a netsláger banner jön be. Katt a részletekre és hipp und hopp, máris megérkeztem a laptop+internet oldalra. Azaz végállomás, leszállás.
Ezt háromszor játszottam végig, amíg rájöttem, hogy nem én vagyok, aki nem figyel, hanem a T-Home az, aki nem rakta ki a promo linkjét a legfontosabb touchpointokra.
Az átlag userrel szemben én nem adtam fel és beütöttem kedvenc keresőmbe a "Tavaszi szél T-Home" kombinációt. A microsite ugyan nem jött elő, ami azért felvet néhány SEO kérdést, de egy youtube video előkerült, amit a T-Home Netsláger channelre töltöttek fel.
Halleluja! Netsláger channel! Bár ezen a ponton a netsláger szó kissé túlzásnak tűnik, ha azt nézem hogy 30 nap után mindössze 654-en áll a channelview és hogy a feltöltött videók fele plazakban készült, kitelepüléssel.
Van viszont link: www.netslager.hu, ami az eddigiekhez képest maga az információs kánaán. (Később kiderült, hogy a honlap címére akár emlékezhettem is volna a spotból ...a 400 további információval együtt.)
A microsite
A Kirowski egy 5 perces ujjgyakorlattal összerakta a jól tervezett, szép, jól navigált és totál egyszerű microsite-ot.
Kár, hogy a lényeg, az internet ajánlat kb. elnézést kér a sarokban, hogy meg mert jelenni ezen a nyereményjátékos oldalon. Azt mondja "ajánljuk a pályázathoz". Hát ennyit az erős kapcsolódásról.
Hogy összefoglaljam a mechanizmust: aki a T-Home oldalra megy, annak beletolják az orrát a termékbe, de soha nem juthat el a játékhoz. Aki a játékot találja meg, az pedig soha nem fogja kinyitni a termékek linkjét és megtudni, hogy mi a jó benne. Hát ez bizony duplanulla.
Hogy összefoglaljam a kampányt, kedves Gyula barátom mondását idézném ide: "Van itt minden, fénykép, bicska, gyerekeknek kis talicska": Imázs, promó, szósöl, video, buzz, feltöltés, letöltés, youtube, primetime, TV szpot, világceleb, microsite, rövidvágat, hosszúvágat, júzeres, júzernélküli, POS, DM, rádió, PR és még amiről nem is tudok...
Szóval van minden szép és jó eszköz, kupacban, sok pénzért, és ez így leírva álomkampánynak hangzik. De ha nincs átgondolva a működés, a user útja a vásárlásig és a csatornák nem erősítik egymást, csak vannak, akkor a tartalom helyett maximum a médiaköltés mérete érhet el eredményt ...miközben sokkal kisebb márkák fél, negyed, tized ekkora büdzséből termékközpontú, hosszútávon is márkaépítő és igen szórakoztató kampányokat készítenek. Konkrétan a T-Mobile navigációs kampánya is ilyen, ami pedig családban van. (Na jó, az meg a ló túloldala, mert nem költöttek eleget seedingre és nem ismerték meg annyian a kampányt, amekkora lehetőség volt benne.)
De lezárva az elmélkedésem, azt kell mondjam, hogy a kevesebb jóval több lehetett volna ...és még nincs is vége.
Na, nekem ebből az egészből (tévét nem néző ember lévén) annyi jött le, hogy kb minden tizedik MSN indításra, megjelenik az ablak alján, a mini bannerben ez a reklám. Automatikusan játssza a hangot, onnan tűnik csak fel, hogy valami paraszt beleénekel a winampba, aztán keresem végig a 38 browser tabon, hogy melyik zenél, majd úgy 2 perc idegtépés után leesik, hogy az MSN a ludas.
VálaszTörlésHa már megvan, ki lehetne kapcsolni. De nem. A banneren van t-logo, szöveg, videólejátszó, utóbbiban megy a videó. Ha fölé viszed az egeret, rázoomol a videó lejátszóra, kattintható méretűre növelve a control gombokat (pl pause), ami viszont rohadtul nem control, hanem fake, és ha bárhova kattintasz, visz az LP-re.
Konklúzió: egy banner kellett hozzá, hogy megutáljam Mercury-t, a T-varázst, és az MSN-t se indítsam el egy hónapig újra (amíg esélyes, hogy fut a reklám). Micsoda konverzió.... -_-
Vajon meg fog történni a világtörténelemben valaha, hogy valaki eszköz-szemléletűen tervezzen reklámot MSN-be?!