Totálisan véletlenül botlottam bele a promóció weboldalába. Asszem ha az általam nagyrabecsült marketingvezér nem jelöl ismerősnek a Facebookon, nem is tudok róla. És pedig az nem jó jel, ha a netet állandóan interaktív kampányok miatt vizslató szakember nem találkozik egy olyan online promóval, amiben egy olyan telefont hirdetnek, amit már a megjelenése óta MEG AKAR VENNI. (N97)
No de kezdjük az elején: ha már belebotlottam, jó szokásomhoz híven, át is néztem rendesen.
Az alapötlet.
Röviden: jó
Hosszabban: az ötlettel aktivizálható célcsoportot fiatalabbnak és gyengébb vásárlóerőnek érzem, mint amire egy N97-tel céloznék. Persze a promócióban kommunikált többi készülék kifejezetten az aktivizálható célcsoportra van szabva, de azokat már csak klikkeléssel tudom előhívni, azaz valójában az N97 dominál.
Aztán ott van az eredetiség kérdése.
Kommunikációs ötletként még nem találkoztam vele, de mint stand-up comedy standard, régóta ismerheti a közönség. Főleg mióta a Showder Klub / Dumaszínház állandó fellépői is adaptálták az ötletet (Kovács András Péter, Beliczai András).
De érdemes megnézni az eredetit. milyen lenne a GPS, ha Al Pacino, Jay Leno vagy Robert DeNiro hangjával kapnánk.
No de vissza az ötletre. Ha a brief a GPS-ről szólt, ezt kellett elővenni. És a HD ezt nagyon jól megérezte. A siker már le volt tesztelve, a kockázat tehát nulla. De semmiképpen nem nevezném lopásnak, azt a Pepsi csinálta pixelről pixelre tavaly a Mikulás vírusában. Ez inkább az inspiráció jó példája.
Szöveg és design
A szöveg nagyipari, azaz semmi extra, de végül is semmi baj vele.
Design: furcsa nekem ez a neon rózsaszín-bíbor-lila körömlakk világ. Nem nagyon látom, hogy hogyan jön össze a laza, letisztult, modern és hamisítatlan skandináv Nokia világgal. Persze egy promócióban egyedi és jól megkülönböztethető világot kell alkotni, de bizonyos határokon belül ...már ha fontos a Nokia márka építése vagy kiszolgálása is. Jó példa erre az N95 online kampány, amiben Henry Needle szabósága után megkapjuk azt a bizonyos letisztult és természetes Nokia világot.
Azért valószínűsítem, hogy a megrendelő, a T-Mobil, szerette volna játszatni a magenta színt. No de tisztelt hölgyeim és uraim, most őszintén, kinek jut eszébe a T-Mobile erről a MyPony-val habosított Barbie világról? A kevesebb több lehetett volna.
Persze összességében nem hiszem, hogy a szöveg vagy a design egy picit is befolyásolná a mechanizmus sikerességét. Csak hát ha már a márka költ, akkor építsen márkát, erősítsen világot, érzelmi kötődést, stb. Ez nem Return of Investment, sokkal inkább Return of Influence kérdése.
Az animációk, a flash effektek, azért kicsit feldobják a kockára tervezett, dobozos layoutot.
Terjedés
Alapvetően tényleg jól sikerült kampányról van szó, de a környezetemben, november 21-én, azaz két héttel az indulás után, még senki nem tud a promócióról. Ez azt sejteti, hogy az elért eredmények és sikerek lehetnének jóval nagyobbak, ha a terjesztés nagyobb támogatást, vagy jobban tervezett csatornákat kapott volna.
Összességében pedig úgy zárnám a rövidke kis elemzést, hogy végre megint tudtam valami jóról írni, ami digitális, mikro interakcióra épülő és magyar ...legalábbis reménykedem, hogy jól gondolom és teljesen magyar a koncepció, azaz nem adaptáció.
Update:
Halász Gyula, a kampányt készítő és üzemeltető HD Group kreatív igazgatója megerősítette a feltételezést, hogy a kampány 100%-ban magyar fejlesztés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése