2010. okt. 31.

Volkswagen Amarok - Dagonyakampány

A kampány célja, hogy zajt csapjunk a szerencsére már önmagában is kíváncsiságot generáló termék körül. A microsite-on és a Facebook grafikus tabjára adaptált változatán kívül semmilyen más támogatás nem kíséri e csoda magyarországi bevezetését, se ATL, se BTL, se más tradicionális online display eszköz, kivéve a keresőket és a Facebook PPC hirdetéseket.


  • Csak ez, és semmi más.
  • Viszont ez jóval több, mint semmi.
  • Egy megtestesült buzzmotor,
  • az online vásárlás divatsikolyával (swarm, azaz közösségi vásárlás és alku – de egyedülálló módon egy többmilliós termékre!) a komoly érdeklődőknek,
  • a világ legbutább nyereményjátékával (ha érdekes az ajándék, mit bonyolítsuk?) a még csak szaglászó érdeklődőknek,
  • és egy valódi időgyilkos abszurd (bár kreatívnak szánt, az reméljük, látszik) izéléssel a komolytalan érdeklődőknek, azaz az internetet szórakoztató ingerekért felprédáló, továbbküldés-megosztásmániás tömegeknek.
Próbáljátok ki!

Update 1.

A kampány lezárult és a számok egytől egyig várakozáson felüliek. A látogatottsági adatok, a site-on töltött idő, a konverzió és szinte az összes ehhez kapcsolódó paraméter. Egyelőre még nem publikusak az eredmények, de amint engedélyt kapunk a bemutatásukra, részletesen megírjuk egy postban.
Folytatása következik.


Update 2.

A post aljára bekerült egy összefoglaló video a kampányról és az eredményekről. Érdemes teljesképernyőn nézni.











A kampánynak a termékbevezetés és az imázscélok mellett sales céljai is voltak. A minimum eladási határ 5 db autó volt. A célt 15-20 db autóban határoztuk meg ...de ennél jóval többet adtunk el. Találkozunk az Effie-n ;)






Update 3.

A kampányt a 2011-es Effie reklámversenyen két arannyal jutalmazták, és a fesztivál legértékesebb díját, a platina Effie-t is megkapta.


2 megjegyzés:

  1. Az a vicces, hogy valahol olvastam, hogy az nem is olyan ritka, hogy autót adjanak, vegyenek a közösségi vásárlás módszerével. Ez állítólag Kínában már bevett szokás.
    A közösségi vásárlásnak több stratégiája is van, van hogy sok-sok termék közül kell keresgélned, vagy hogy a közvetítő cég helyett egy egy ember szervezi a közösséget, de van olyan is, ahol minden nap friss napi tipp van, amit emailen kapnak meg az érdeklődők. Erre fel is lehet iratkozni itt: http://napitipp.hu/feliratkozas

    VálaszTörlés
  2. Kínában ez (hallottam valakiről, aki ezt mesélte valakinek, aki ismert egy embert, aki jártm ár Kínában) állítólag más gyökerekre vezethető vissza. Ott a falvak összeállnak, és megveszik együtt ami kell. Így kedvezményt kapnak. De biciklit, meg autót is vehetnek így. Elmegy a faluból 3 ember, elmeséli, hogy a falujukban laknak 560-an (Kínában lehet,hogy a falvak is milliós méretűek, de maradjunk emberi számoknál), és ez az 560 ember biciklit kér. Adják féláron, megvesznek 560-at. Aztán hazatolják a bicikliket.

    VálaszTörlés