2010. márc. 2.

Republic of GSK - Kapd el őket!

Hétvégén elbánt velem az influenza, mire a feleségem átküldte a linket és csak egy smiley-t tett mellé: www.kapdeloket.hu


Először lefagytam. Nem tudtam hirtelen eldönteni, hogy a gémeres, háromdés, efpées tipusú körítés jó, nem jó, edukatív, vagy komolytalan. Aztán rájöttem hogy leginkább szokatlan, de ami fontosabb, hogy egészen egyedi (eltekintve a belső gonoszt demonstráló pillanatnyi szörny-morfózistól, amely trükköt már jól ismerhetjük a Jákob lajtorjája és Ördög ügyvédje filmklasszikusokból. De ez már szőrszálhasogatósdi.)

Ha a cél a fiatal online-generáció edukálása és meggyőzése, akkor a kivitelezés releváns és érdekes a számukra. A koncepció ugyan nem egy káni oroszlánvadász, de érthetően, ügyesen, izzadságszag nélkül csomagolja be a tartalmat.

A grafikai munka, az interakció és a user experience stílusos, egyszerű, jól vezeti az embert. Az oldal nem erőszakoskodik, mégis eljutsz a részletekig ...mert végül kíváncsivá lesz az ember.

Összességében jó ügynökségi munka (bár úgy mondom ezt, hogy valójában megelőlegezem a dícséretet, mert nem tudom, milyen erős közösségi seeding van a kampány mögött. Amiről tudok, az banner foglalás, ami pedig nem túl okos és hatékony módja a közösségi buzz generálásnak.)

No de a Republic-ot most már jól megdícsértük és a további fényezést már maguk is elintézik a hivatalos blogjukon.

Ha mindezek után valamiféle hiányérzete maradt a tisztelt olvasónak, akkor az azért lehet, mert sehol, senki nem említi a megbízót. Pedig bizony van megbízó (mert ugye azt senki nem gondolja, hogy a Republic valamiféle jótékony pénzeltapsolásának lehettünk tanúi) és annak oka van, ha a megbízó nem adja a logóját a büdzséje mellé.
Én egyetlen ilyen okkal találkoztam, amit úgy hívnak, hogy törvény.

Sok apró, de egyértelmű jelből kiderül, hogy a GlaxoSmithKline-ról lehet szó, akik a vakcinák császárai és minthogy gyógyszergyárról van szó, nem reklámozhatja szabadon termékeit.
Tehát GSK ...és itt értékelődik fel igazán az oldal, mivel a GSK-ra eddig igen nehezen illet a kreatív kommunikátor jelző. De most, ezzel a megjelenéssel mérföldkövet ásott le a kategóriájában, amihez kellett egy jó adag bátorság. Leginkább persze saját korlátai legyűréséhez.
Gondolom, hogy ebben a Republicnak igen nagy szerepe lehetett és én leginkább ehhez gratulálok nekik.

5 megjegyzés:

  1. Az ötlet valóban remek, a CGI sem rossz a színészekkel, de összességében elég összecsapott a webes kivitelezés minősége, pedig lehetne nagyon jó is akár. :(

    VálaszTörlés
  2. A maximalizmusoddal semmi baj nincs. De ebben az esetben (magyar gyógyszeripar) továbbra is a "mihez képest" tartom fontosnak. És nem szednék elő egy Wrigley Chrolophyllo-t, vagy egy Nokia Needle&Sons oldalt, hogy mellé tegyem, mert az nem lenne fair.
    ...és persze maradj maximalista ;)

    VálaszTörlés
  3. This kind of information is very limited on internet. Nice to find the post related to my searching criteria. Your updated and informative post will be appreciated by blog loving people.

    Buy Dissertation Online

    VálaszTörlés
  4. Very efficiently written post. It will be supportive to anybody who utilizes it, including myself. Keep doing what you are doing - looking forward to more posts.

    VálaszTörlés
  5. 6000 megtekintés a youtubeon...:) no comment ennyit fabriról és a republicról

    VálaszTörlés