2010. márc. 2.

Republic of GSK - Kapd el őket!

Hétvégén elbánt velem az influenza, mire a feleségem átküldte a linket és csak egy smiley-t tett mellé: www.kapdeloket.hu


Először lefagytam. Nem tudtam hirtelen eldönteni, hogy a gémeres, háromdés, efpées tipusú körítés jó, nem jó, edukatív, vagy komolytalan. Aztán rájöttem hogy leginkább szokatlan, de ami fontosabb, hogy egészen egyedi (eltekintve a belső gonoszt demonstráló pillanatnyi szörny-morfózistól, amely trükköt már jól ismerhetjük a Jákob lajtorjája és Ördög ügyvédje filmklasszikusokból. De ez már szőrszálhasogatósdi.)

Ha a cél a fiatal online-generáció edukálása és meggyőzése, akkor a kivitelezés releváns és érdekes a számukra. A koncepció ugyan nem egy káni oroszlánvadász, de érthetően, ügyesen, izzadságszag nélkül csomagolja be a tartalmat.

A grafikai munka, az interakció és a user experience stílusos, egyszerű, jól vezeti az embert. Az oldal nem erőszakoskodik, mégis eljutsz a részletekig ...mert végül kíváncsivá lesz az ember.

Összességében jó ügynökségi munka (bár úgy mondom ezt, hogy valójában megelőlegezem a dícséretet, mert nem tudom, milyen erős közösségi seeding van a kampány mögött. Amiről tudok, az banner foglalás, ami pedig nem túl okos és hatékony módja a közösségi buzz generálásnak.)

No de a Republic-ot most már jól megdícsértük és a további fényezést már maguk is elintézik a hivatalos blogjukon.

Ha mindezek után valamiféle hiányérzete maradt a tisztelt olvasónak, akkor az azért lehet, mert sehol, senki nem említi a megbízót. Pedig bizony van megbízó (mert ugye azt senki nem gondolja, hogy a Republic valamiféle jótékony pénzeltapsolásának lehettünk tanúi) és annak oka van, ha a megbízó nem adja a logóját a büdzséje mellé.
Én egyetlen ilyen okkal találkoztam, amit úgy hívnak, hogy törvény.

Sok apró, de egyértelmű jelből kiderül, hogy a GlaxoSmithKline-ról lehet szó, akik a vakcinák császárai és minthogy gyógyszergyárról van szó, nem reklámozhatja szabadon termékeit.
Tehát GSK ...és itt értékelődik fel igazán az oldal, mivel a GSK-ra eddig igen nehezen illet a kreatív kommunikátor jelző. De most, ezzel a megjelenéssel mérföldkövet ásott le a kategóriájában, amihez kellett egy jó adag bátorság. Leginkább persze saját korlátai legyűréséhez.
Gondolom, hogy ebben a Republicnak igen nagy szerepe lehetett és én leginkább ehhez gratulálok nekik.

4 megjegyzés:

  1. Az ötlet valóban remek, a CGI sem rossz a színészekkel, de összességében elég összecsapott a webes kivitelezés minősége, pedig lehetne nagyon jó is akár. :(

    VálaszTörlés
  2. A maximalizmusoddal semmi baj nincs. De ebben az esetben (magyar gyógyszeripar) továbbra is a "mihez képest" tartom fontosnak. És nem szednék elő egy Wrigley Chrolophyllo-t, vagy egy Nokia Needle&Sons oldalt, hogy mellé tegyem, mert az nem lenne fair.
    ...és persze maradj maximalista ;)

    VálaszTörlés
  3. Very efficiently written post. It will be supportive to anybody who utilizes it, including myself. Keep doing what you are doing - looking forward to more posts.

    VálaszTörlés
  4. 6000 megtekintés a youtubeon...:) no comment ennyit fabriról és a republicról

    VálaszTörlés