Tegnap Laci kollégám a következővel fogadott:
"Láttad az ingatlan.com kampányát? Tiszta Vatera koppintás".
Persze nyilván nem az, hiszen mindkettőt a Cluso készítette és egyébként sem a koppintás a helyes kifejezés. Talán az utánérzés közelebb van a valósághoz.
Mindemellett az anyag jó és messze az unalmas magyar átlag feletti. De ha a kampány ennek ellenére nem lesz sikeres (amire jó esély van), akkor az nem a kommunikáció hibája lesz, hanem az elcseszett nyereményé. De ne rohanjunk ennyire előre. Nézzük meg a filmet.
A koncepció tiszta, a pozíció átjön, a márka nem vész el, az aktivitás termék központú, a film láthatóan alacsony költségvetéssel, de nagy odafigyeléssel készült. Jó a kameramunka, jó a vágás, jobb fajta a casting.
Csak már megint egy hero...
No de lépjünk túl a Cluso hero mániáján, mert van itt valós probléma is: az, hogy a nyeremény csak egy lehetőség és nem valós nyeremény. És ez igen sokat árt a kampány hatékonyságának és szerethetőségének. (Nekem kifejezetten ellenszenves lett az ingatlan.com, pedig a nyeremény ismerete előtt szórakoztatott, megadta a márkaélményt és élveztem a kommunikációs világát)
Három millió, amit nem kaphatok meg, csak ha veszek egy ingatlant. Ezt azért egy picit túlzásnak érzem, és akkor még meg sem kapartam a felületet.
Három millió levonódik egy tetszőleges ingatlan meghirdetett árából ...amiből ugye eleve alkudni szokás. Akár többet is, mint három milliót. És ahogy most az ingatlan piac kinéz, hármat biztosan lehet alkudni.
Szóval akkor mennyit is nyerek, ha nyerek? Nyerek-e egyáltalán bármit is?
És egyáltalán mi lehetett a nyeremény célja? Újraindítani magyar lakáspiacot? Spórolni a nyereményen és a nyereményadón? Vagy kizárni és frusztrálni azokat, akik ma nem akarnak lakást venni?
Ha valaki tudja, írja meg a választ, mert különben meg jó az anyag.
szia, egyértelmű a cél, a márkát ismertebbé tenni... aki a jövőben venni/eladni akar, az ismerje ezt a brand-et.
VálaszTörlésDe a nyeremény szerintem is elcseszett egy dolog. Lett volna akkor inkább egy középkategóriás autó...
Én vitatkoznék. Szerintem a nyeremény a célcsoportnak megfelelő. Mi lenne a jó abban, ha valaki gyorsan levadássza a 3 millát (aki nem is vesz ingatlant soha) és az egésznek vége... aki ingatlant akar venni, annak ez tök jól jön. Szerintem kiszűri az érdektelen nyereményvadászokat. Persz csak ha a díj a kialkudott árból jön le, de gondolom ez így van... Az ilyeneket olyan neház távolról megítélni, úgy, hogy soha nem konzultáltam az ügyféllel...
VálaszTörlésSzia Tom!
VálaszTörlésPersze, persze, csak ebben az esetben jelentősen (és sztem értelmetlenül) leszűkül a célcsoport. Azaz a jövő vásárlói nem kapnak impulzust, ami azért a márkaépítésben egy kritikus pont.
És hát drága lesz a Return of Influence, hiszen adott marketing budget kevesebb kontaktra és még kevesebb aktivált userre oszlik el.
Na mekkora :-)
VálaszTörlésaz egyetlen jó ebben a spot, ami tényleg nem mosóporos átlagungarisch. A nyeremény (és ebből adódóan a siker) nem létezik csak papíron, hisz ahogyan rámutatsz mit ér egy fiktív 3M egy volatilis piacon ahol 30, 40 50%-os discounttal lehet vásárolni (a túlárazott szintről persze), de a spotnak friss vizualitása és tempója van, már ennek is örülni kell .-)
Ami a márkát illeti, az ing.com (érdem nélkül) messze piacvezető Magyarországon, így nem brand építésről beszélünk, hanem arról, hogy ezzel a spottal tényleg magát az ingatlanpiacot gondolták felturbózni (anyu, gyere vegyünk a hétvégén egy jó kis ingatlant, talán nyerünk is valamit :-)) ami persze nevetséges
Tán egy hete írtam a következőket Addictnak:
VálaszTörlésAzért én megkérdezném a reklámetikai bizottságot, hogy ez így megengedhető-e. Hagy idézzem Laci barátom: "bazmeg, akkor holnap csinálok egy MOL promót, amiben 50.000 liter gázolaj lesz a fődíj. És rakok erre a mondatra egy csillagot. Az apróbetűben a csillag mellett pedig az lesz, hogy a nyeremény csak akkor jár, ha a nyertes T-34-est vezet"
Addict javaslata a promo nevére: "egy tank dízel" :D de ez most irreleváns :D :D
Nem mondtam, hogy "bazmeg".
VálaszTörlésSzépen beszélek. :)