2009. okt. 15.

Vatera online kampány - hajszál híján jó ...de az a hajszál betonoszlop vastagságú

(updated: + video)

"Vééégre valami ötlet..." gondoltam, amikor megláttam a Vatera.hu kampányának kedvcsinálóját. Kár, hogy egyszerű statikus jpg volt. De úgy éreztem, hogy lesz ez még jobb is és megadtam az esélyt. Klikkeltem.



És ennyi. Sajnos nem tudok egy tartalmas és bő review-t írni a kampányról, mert igazából nincs nagyon miről. A kezdeti izgalom 2 másodperc alatt lohadt le, amint megláttam a landing page-et.
Klikkelj ide és nézd meg te is.

Az ötlet csillagos ötös, de a kivitelezés egy gyenge közepest sem érdemel. Semmi video, semmi interaktív felület, semmi story, semmi világalkotás, csak egy 5 perces jpg layoutocska, mellette 3 bekezdés ömlesztett szöveggel, meg 3 árva social network megosztó gomb. Ennyi, meg néhány témára kommentelt árverezett cucc.

A Vatera.hu nagy ziccert hagyott ki. Pedig csak egy komolyabb szövegíró, egy komolyabb art director, egy komolyabb produkció, azaz egy kicsit komolyabb ügynökségi munka kellett volna az ötlet mögé.
Talán házon belül csinálták, vagy  mindössze egy egyszemélyes bétére volt büdzsé...? De igazán már nem is számít, hiszen a végeredmény már fut ...és sajnos Vateráék sosem fogják megtudni, hogy mit lehetett volna elérni egy, az ötlethez méltó módon kidolgozott kivitelezéssel.

Azért néhány szövegírói hibát még ki kell emeljek, mielőtt lezárom a postot.

  • Közösségi oldalon nem magázódunk, mert az nem a közösség nyelve. Azaz reklámízű és ellenszenves.
  • Az érzelmi állapot és a mechanizmus nincs egyeztetve a szövegben: "fel vagyok dúlva, azonnal bosszút akarok, de majd csak október 26-tól kezdek árverezni". Ez egyszerűen nem életszerű, viszont reklámos, erőltetett és rombolja a fel sem épített világot.
  • És ha már stílus, vagy talanság: az emberek jobban drukkolnak és segítenek egy olyan nőnek, aki a bevételből addig bulizik és shoppingol a barátnőivel, amíg már annyi ereje sem marad, hogy kinyissa a pénztárcáját.
    Az, hogy ha segítesz, a feleség a férje után megy, és az majd nagyon kapni fog tőle (mit is?), unalmas, cseppet sem provokatív és cseppet sem motiváló.
...pedig az ötlet jó.


- Update -

Közben kiderült, hogy az általam nagyrabecsült szakemberekből verbuválódott Cluso készítette a kampányt és ami fontosabb, hogy egy video is készült (és talán lesz még több is)
Hmmm.
Viszont az eddig leírtakon, a készítő kilétének ismerete sajnos mit sem változtat.

De nézzük meg a filmet, hátha javít valamit az összképen.



Nos, a casting kiváló. Nem egy Burger Ernő.
A szöveg is jobbra sikeredett, mint a site verzió.
A felvétel bizonyítja, hogy nulla pénzből készítették a videót, de ez nem vált hátrányára. A leányzó személyisége hozott némi "világot" a kampányba.

Összességében tehát tényleg nem lett rossz ...de az a "26.-án árverezek" dolgot a csaj szájába adni, még mindig illúzióromboló. Vagy a mechanizmuson kellett volna picit csiszolni, vagy legalább le kellett volna választani ezt az információt egy lezáró packshotra. De mindez talán már szőrszálhasogatás és a jegyzőkönyvből törlendő komment.

A teljes kampányt tekintve mindenképpen javult az élmény, de nagy különbség látszik a video és a többi anyag minősége között. Ez adódhat abból, hogy a két területhez nem ugyanazon a szinten értenek a készítők, de adódhat az ügyfél által engedélyezett felület képességeiből is.

Mindenesetre azzal szertném zárni a postot, amivel kezdtem és amivel már korábban is zártam:
Végre egy jó ötlet ...és asszem maradjunk is ennyiben.




1 megjegyzés:

  1. és erről mit gondolsz?
    http://www.youtube.com/watch?v=gQl-56fmA5I

    VálaszTörlés