2010. máj. 4.

Szósöl, szósöl, szósöl...

Azt ugye senki nem mondta, hogy ha a kommunikáció a közösségi felületeken történik, akkor az biztosan hatékony lesz. Azt sem mondta senki, hogy pénzt égetni csak print és TV kampánnyal lehet.
Értetlenül állok néhány közösségi kampány előtt és néha úgy érzem, hogy lelkes diákok iskolai versenyének eredményét nézem. Tisztelt ügyfelek és ügynökségek: néhány szó ismerete nem jelenti azt, hogy hasznot is tudunk velük termelni. Én például nagyon jól ismerem denzitás és terhelés szavakat, mégsem indítok el egy nyomdagépet, mert az eredmény katasztrofális lenne. Ehelyett teljesen rábízom magam a gyakorlott szakemberekre és igyekszem olyanokkal dolgozni, akiknek fő profiljuk a nyomdászat.
És most direkt nem fogom elmondani azt a példát ami miatt a poszt született, mert a konkrét példa elhúzná a fókuszt a poszt általános üzeneteiről.
Az üzenetek pedig a szokásos közösségi szabályok mellett, azoknál picit könnyebben érthető gondolatok:
  • Használd a józan eszed.
  • A közösségi kommunikáció nem váltja ki a klasszikus kommunikációs csatornákat, csak az egyes csatornák szerepei változnak.
  • A fogyasztóknak a kampányod csak egy a rengeteg közül és nem várnak évek óta kiéhezetten annak megjelenésére.
  • A fogyasztók releváns tartalomra és értékes időtöltésre vágynak, nem lufira vagy üveggyöngyre.
  • A fogyasztónak nincs ideje a rossz UX designra és a nehezen használható felületekre. Nem fog keresgélni, túl sokat klikkelni, túl sokat várni. Mert nincs rászorulva.
  • Attól, hogy valami megosztható, a userek még nem fogják megosztani
  • A fogyasztók utálnak regisztrálni. Tedd szabaddá, amit lehet.
  • Nézz meg heti két külföldi esettanulmányt vagy/és kreatív kampányt és tanulj belőlük.
  • Magyarország nem kivétel és itt sem állt meg az idő.
Lehet ezt vég nélkül folytatni (tehetitek is a kommentekben), de ennyinek is bőven elégnek kell lennie ahhoz, hogy mindenki egy perccel többet gondolkozzon a következő kampányának célcsoportján, céljain és kivitelezésén.

De hogy a végére kicsit oldjam a hangulatot, ide vágok három habkönnyűen és szórakoztatóan kritizáló videót is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése