2010. jún. 19.

Janklovics Petijegy Sziget minden szinten rendezve

Kerestem infot az ügynökségről, de nem találok szinte semmit. Még ügynökséget se nagyon. A Proud weblapján úgy néz ki, mintha egy alapvetően filmprodukciós cég csinált volna magának ügynökségi névjegykártyákat is. És úgy tűnik, hogy van egy fajta "minek ide stratégia, meg okoskodás, itt egy ötlet" nem túl mély szakmai hozzáállásuk, ami valahogy mégis elég magas és egyedi szakmai színvonalat hoz.
Nem derül ki egyértelműen, hogy véletlenül botlottak egy igen testhezálló feladatba, vagy tényleg képesek kacagva alázni a nem túl szerény magyar kreatív szcénát ...és ha az MTV gerillakampányra gondolok, a százmilliókat érő freePR megjelenésével, egészen valószínűnek tűnik az utóbbi.



Nem akarom megírni háromszáznegyvennyolcadik Janklovics-központú cikket (bár a dupláját is megérdemelné), de azt sem engedhetem meg magamnak, hogy legalább két bekezdéssel ne jelezzem, hogy ez egy jó kampány. Most már második éve.
Jól érezte a Sziget, hogy idén fel kell hagyni a "minden évben más kreatív" betonszabállyal és nem szabad elengedni Petit, mert még nagyon sok maradt benne.

Jó kampány annak ellenére, hogy az offline swarm borzasztóan nyűgösen működik. Pedig nem hiszem, hogy ne tellett volna a Sziget büdzséből egy kulturált online social retailing felületre, amit akár évekig lehetett volna használni.

A filmeknek sikerült továbblépniük a 2009-es szintet, pedig már akkor igen magasra került a léc. A zeneakadémia sorozat már csak hab volt a tortán. (A filmek megtalálhatóak a Reklámhősök tere galériában)

Az idén Peti részletesebb sztorit és személyiséget kapott, ami további lehetőségeket adott a figurának, és amivel Janklovics Péter színművész úr nem félt élni. A célcsoportok legnagyobb örömére.

Teljesen egyértelműen Peti lett a magyar reklámhősök all-times császára (bár Janklovics szerint Lacinak hívják). Akit most már hivatalosan is megkoronáztak, mindjárt két Arany Pengével. És semmi kétségem, hogy jövőre is megkapja a magáét.

Persze a kampány nem csak filmekből áll. Van pl. még egy trendin egyszerű weboldala is, fullscreen videoval és UGC promóval. Ezutóbbi, a nyertesekből ítélve, nem hasít túlságosan, ami számomra igen meglepő. Mert mi hasíthat, ha nem a diákokat és fiatalokat célzó, eszement humorral operáló, tizenéve a legnagyobb hazai ereszdelahajam fesztivál UGC promója?


Ha jól gondolom, akkor a következő hetekben lesznek még új Peti tartalmak, hiszen lassan a célegyenesbe ér a kampány és jön a nyitás előtti hajrá.
Tehát folytköv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése