2010. máj. 6.

Eyeblaster - A napi betevő online inspiráció

A minap az Adaptive Media és a Microsoft Advertising által rendezett workshopon edzettem a digitális felkészültségem. Az Adaptive törekvéseit illetően mindenképpen elismerésem kell kifejeznem, az MS féle Dwell Time gondolkodás alapvetően nem új, de a prezentált formában még emésztem, viszont az Eyeblaster prezentáció némely pillanata igen kínosra, és még annál is kínosabbra sikeredett.
Nem a tartalommal és az Eyeblaster által nyújtott szolgáltatással volt gond, hanem az előadással és az előadó felkészültségével. Mégis úgy alakult, hogy az Eyeblaster miatt írom a posztot, mert szolgáltatásaik mellett a CreativeZone nevezetű galériájuk a Kreatív Világörökség és a Nemzetközi Digitális Inspirációs Példatár kategóriákba tartozik.

A CreativeZone egy (talán a média ügynökségek körében jobban ismert) galéria, ami egyszerre mutat be innovatív technológiákat, ügyes technikai és kreatív megoldásokat, így az oldal igen sűrű inspirációforrás ...amire (főleg Magyarországon) az ügyfeleknek és ügynökségeknek igen nagy szükségük van.



Olyan világ ez, ahol az idő elröpül, ahol mindig akad még egy példa, amit meg kell nézni, amibe az ember beleveszik és porszemmé töpörödve önértékelési problémái születnek. Olyan ez mint egy végtelen Lürzer Archive az ATL-ben, vagy egy soha véget nem érő Shots DVD a produkciós házaknak.
Na nem százcsatornás komplex kommunikációs kampányokra kell számítani, hanem technológiai, design, UX és kreatív gegekre.

Én leginkább a "banner + landing page" kategória feltámadási lehetőségét látom benne, ami jelenleg Magyarországon a mérhetetlen unalom szintjén működik. Ebben persze vastagon benne van az is, hogy az ügyfelek alulárazzák a technológiát és a user experience designt (már ha egyáltalán tudnak ezek létezéséről), illetve hogy általában az adserverek és portálok nem igazán támogatják a technológiát (tisztelet a kivételnek, pl. Eyeblaster és Port.hu).

Az Eyeblaster egyébként nem egy kezdő csapat. Nem tudnám annál tömörebben összefoglalni a szolgáltatásaikat és eredményeiket, mint ahogy ezeket ők megfogalmazták:
 In 1999, Eyeblaster was among the pioneers in rich media communication. Today, Eyeblaster extends its inventive heritage in digital advertising to ad serving and global campaign management. As the leading provider of digital advertising solutions, Eyeblaster empowers marketers to engage consumers online. The company’s flagship product, MediaMind, is the only ad serving and campaign management solution built from the ground up for agencies and advertisers. MediaMind includes critical functions that simplify campaign processes, enable cross channel analytics, and streamline integration with other technology components.
Headquartered in New York, Eyeblaster has 36 offices serving all major markets worldwide. This footprint allows Eyeblaster customers to deploy global campaigns with guaranteed service levels, publisher acceptance and integrated metrics. The company is the only publisher-independent provider in the field, as well as the only one certified for compliance with the three IAB measurement guidelines: ad serving, video and rich media.
In 2009, Eyeblaster delivered campaigns in a variety of ad formats including rich media, in-stream video, display, search and mobile for over 8,500 brands serving approximately 3,400 agencies across over 5,200 global web publishers in 45 countries worldwide.
Akár kreatívról, akár megrendelőről van szó, mindenképp érdemes megismerkednie az általuk nyújtott, sok esetben egyedülálló szolgáltatásokkal, sőt leginkább minél előbb használni és kihasználni kellene ezeket.

1 megjegyzés: