Lausek Esther @ kreativ.hu
„Minden digitális lesz. Nem lesz többé papírújság, magazinok, tévécsatornák, nem lesz kizárólag offline személyes és közösségi kommunikáció sem. Csak online tartalom” – prognosztizálta Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója a trendeket a Cannes Lions reklámfesztiválon.
Teltház előtt tartotta meg „Az online reklám ígéreteinek beteljesítése” címmel fordítható előadását tegnap az 56. Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztiválon Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója, aki néhány órával később az év médiaszemélyiségének járó díjat is átvehette a fesztiválpalotában.
A világ legnagyobb szoftvervállalatának – amelynek Microsoft Advertising részlege nyolc éve tölti be a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál főszponzori szerepét – első embere egy tömör kijelentéssel kezdte beszédét: „Minden digitális lesz”, majd elővett egy papírcetlit a zsebéből, és felmutatta: „Néhány év múlva így fognak kinézni a képernyők”. Az új világban – Ballmer szerint legkésőbb tíz év múlva – nem lesz többet papírújság, magazinok, tévécsatornák, nem lesz kizárólag offline személyes és közösségi kommunikáció sem, csak online tartalom. A jövő tartalmának a kulcsfogalmait, amelyet az online reklámoknak ki kell használniuk a digitális, közösségi, interaktív, releváns és többcsatornás ötösfogatban jelölte meg, amelyben a többcsatornát három eszköz jelenti: a számítógép, a mobiltelefon és a televízió. „Ezen a három csatornán keresztül kell kommunik
A világ legnagyobb szoftvervállalatának – amelynek Microsoft Advertising részlege nyolc éve tölti be a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál főszponzori szerepét – első embere egy tömör kijelentéssel kezdte beszédét: „Minden digitális lesz”, majd elővett egy papírcetlit a zsebéből, és felmutatta: „Néhány év múlva így fognak kinézni a képernyők”. Az új világban – Ballmer szerint legkésőbb tíz év múlva – nem lesz többet papírújság, magazinok, tévécsatornák, nem lesz kizárólag offline személyes és közösségi kommunikáció sem, csak online tartalom. A jövő tartalmának a kulcsfogalmait, amelyet az online reklámoknak ki kell használniuk a digitális, közösségi, interaktív, releváns és többcsatornás ötösfogatban jelölte meg, amelyben a többcsatornát három eszköz jelenti: a számítógép, a mobiltelefon és a televízió. „Ezen a három csatornán keresztül kell kommunik
álni a marketingüzeneteket, és ebben a sorrendben. Ez a három képernyő határozza majd meg, milyen tartalmak lesznek, és ezáltal azt is, hogy milyen lesz a marketing a jövőben” – fogalmazott.
A globális reklámpiac Ballmer véleménye szerint nem recesszióban van, nem visszaesett, hanem átmenetileg visszalépett egy alacsonyabb szintre. „A recesszió azt jelenti, hogy elmúltával visszaáll a korábbi szint, de erről szó sincs” – indokolta. A médiacégeknek nem szabad azt képzelniük, hogy a bevételek később visszatérnek a válság előtti szintre. Mint mondta, a hagyományos elektronikus médiának és a nyomtatott sajtónak üzleti modellt kell változtatnia, mert a reklámpiacból egyre kisebb szeletet fognak kihasítani, a bevételek átáramolnak a digitális platformokra. Eddig ugyanis a nagy kiadók kudarcot vallottak abban, hogy új bevételeket generáljanak a digitális lehetőségekből, hiszen döntően csupán a print újságok mását vitték fel a webre. „A Google keresője hoz ugyan pénzt, de van-e ezen túl olyan kiadó, amelyik egy reklám- vagy díjalapú modellel sok pénzt csinált? Nincs” – válaszolta meg a kérdést magának a vezérigazgató, aki szerint a digitális hirdetések tervezését a tartalomnál kell kezdeni: annak és a weboldal környezetének kell alkalmasnak lenni a reklámok elhelyezésére.
Az üzleti modellek kialakítása, a megfelelő tartalmak és környezet összehangolása a reklámmal Ballmer szerint egyelőre éppúgy alakulóban van, mint ahogy az is egyelőre az építkezés fázisában van, hogy az eredetileg számítógépre tervezett internetet hogyan lehet a legjobban megjeleníteni mobilon, és ahogy az is kérdés még, hogy hány platform lesz a mobiltelefonok világában. „Az én véleményem szerint egyetlen platformnak kell lennie, hogy mindenki maximálisan részese tudjon lenni” – fogalmazott. Az év médiaszemélyisége kérdésre válaszolva elmondta azt is, a Microsoft nem érdekelt a Yahoo megvásárlásában, de továbbra is nyitott marad a partneri kapcsolatra, és hogy a nemrég debütált Bing nem a Google vetélytársa, hanem a Google által hagyott rés betöltője. Öndefiníciója szerint ugyanis nem keresőről van szó, hanem egy olyan eszközről, amely a döntésben segíti a felhasználót.
Az üzleti modellek kialakítása, a megfelelő tartalmak és környezet összehangolása a reklámmal Ballmer szerint egyelőre éppúgy alakulóban van, mint ahogy az is egyelőre az építkezés fázisában van, hogy az eredetileg számítógépre tervezett internetet hogyan lehet a legjobban megjeleníteni mobilon, és ahogy az is kérdés még, hogy hány platform lesz a mobiltelefonok világában. „Az én véleményem szerint egyetlen platformnak kell lennie, hogy mindenki maximálisan részese tudjon lenni” – fogalmazott. Az év médiaszemélyisége kérdésre válaszolva elmondta azt is, a Microsoft nem érdekelt a Yahoo megvásárlásában, de továbbra is nyitott marad a partneri kapcsolatra, és hogy a nemrég debütált Bing nem a Google vetélytársa, hanem a Google által hagyott rés betöltője. Öndefiníciója szerint ugyanis nem keresőről van szó, hanem egy olyan eszközről, amely a döntésben segíti a felhasználót.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése