2010. jan. 17.

How do you measure return on investment in social media?

Jason Mical @ Edelman Digital

How do you measure return on investment in social media?


How do you measure the value of staffing a customer service center?
How do you measure the value of a CSR helping a customer to resolve a difficult problem?
What is the value of that customer telling their friends about their experience? How many dollars is that worth?


What’s the best method to measure positive word of mouth about an upcoming movie?
Is there a dollar value on a group of friends attending a film they’re excited about, then telling their friends to go see it?
How do you measure the ROI from the director making an appearance at a convention to talk about the movie and build excitement for it?


How do you measure the value of talking to a fan of your product or work?
How do you put a dollar value on attending a convention or tradeshow?
If you’re a PR person, what’s the exact ROI in dollars for attending a party with your clients or some journalists?


And one more time: how do you measure return on investment in social media?

2 megjegyzés:

  1. Ebből egy csomó minden mérhető, csak nem jól vannak feltéve a kérdések. Mert ugye nem csak azzal jársz jól, ha közvetlen bevételed van, hanem azzal is, ha valahol megtakarítasz (pl. ügyfélszolgálat költségén). A pozitív wom mérése tök egyszerű sm monitoringgal stb. stb. Számos ponton be lehet építeni mérést, szerintem nem túl szerencsés azt implikálni, hogy a sm-ban nem mérhető a roi.

    VálaszTörlés
  2. Én úgy értettem, hogy ez egy cinikus kérdés-felsorolás azoknak, akik a tömegmédiában megszokott technikákkal próbálják mérni a soc.mediát. Csak rávilágít néhány párhuzamra, hogy érzékeltesse a butaság mértékét.
    Szerintem.

    Valójában minden felsorolt területet lehet mérni. Így vagy úgy, de lehet.
    Szerintem.

    VálaszTörlés